The link between these two pictorial practices is not obvious at first sight. However, after a second look, the unrealistic curves of Carlotta Bailly-Borg’s bodies do intuitively answer the audacious cuts of Luca Rossi Dossi’s frames. Both sketch cringing strategies of seduction in which charm is wrapped in resistance: seduction thus requires an involvement, a commitment from both parts. The two respective practices attest to a great pictorial sense, as well as a pleasure to paint and to question the margins of the history of painting, with a politeness that borders on impertinence, and where irreverence is a form of critical allegiance.

Born in 1984, Carlotta Bailly-Borg is a French artist based in Brussels. After graduating from the Ecole Nationale Supérieure d’Art de Paris-Cergy, she became a resident at the Pavillon du Palais de Tokyo. Her work has been exhibited at the Fondation Ricard in Paris, Karma International in Los Angeles, the South London Gallery and the Palais de Tokyo.

Luca Rossi Dossi was born in 1988 in Lugano and currently works in Geneva where he is completing a master’s degree in visual arts at the HEAD-Geneva. His paintings have been shown at HIT and LIYH in Geneva, at the Centre d’art contemporain de Lacoux, at Kunsthernes Has in Oslo. He is the 2018 winner of the Jungkunst prize in Winterthur.

TABLE RONDE samedi 09.03.19, 13:00
Espace d’art dans l’espace public

Dans le cadre du week-end Riponne-Tunnel en marge du processus participatif lancé par le Service d’urbanisme de la Ville de Lausanne pour le réaménagement des places de la Riponne et du Tunnel, Tunnel Tunnel propose une table ronde composée de membres du collectif, de Claire Dessimoz et de Simon Würsten pour discuter des rapports entre les activités d’un lieu d’exposition et son contexte géographique, en partant de l’exemple de Tunnel Tunnel et en abordant d’autres situations.

Claire Dessimoz (1988, CH) a une double formation en architecture et en danse contemporaine. Ses pièces ont été montrées notamment au Théâtre de l’Usine à Genève, au théâtre Benno Besson à Yverdon-les-Bains, à l’Arsenic et au Printemps de Sévelin à Lausanne. En 2018, elle conçoit pour Tunnel Tunnel UN LIEU, consistant à la mise en place, la gestion et la promotion d’un espace ouvert durant six semaines et dédié aux échanges de compétences et de connaissances entre les utilisateurs.

Simon Würsten Marin (1991, CH) est un curateur et auteur basé à Zurich, Il a étudié l’histoire de l’art aux universités de Lausanne et Zurich et travaille actuellement comme assistant curateur à l’Institut d’art de l’Académie d’art et de Design de Bâle. Parmi ses récents projets, il est le curateur de Polymeric Lust à Display, Berlin (2018) et de Slow Slow Kinesis, une exposition duo de Brigham Baker et Marie Griesmar à DOC Paris (2018). En 2017, il a organisé The Tomb of the Unknown Soldier, une exposition individuelle d’Alex Turgeon à Tunnel Tunnel.